• Pozovite nas

    +381 34 6 102 104
  • Naša lokacija

    Kralja Petra 16/IV
  • Pon - Pet

    07.30 do 15.30

Aktuelno

Otvoren virtualni OpenDataHub

Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, dr Mihailo Jovanović i ambasadorka Ujedinjenog Kraljevstva, Nj.E. Šian Maklaod danas su zvanično pustili u rad prvi Open Data Hub.

Na svečanom otvaranju izlaganje o značaju otvaranja podataka u lokalnim samoupravama i aktivnostima grada Kragujevca održao je direktor eKG InfoData, Zoran Đorović.

Ovaj hab predstavlja digitalnu platforma imaju za cilj da umreži sve pojedince, organizacije, institucije državne uprave, gradove i opštine kako bi se omogućio još bolji razvoj usluga elektronske uprave i inicijativa koji se baziraju na upotrebi otvorenih podataka.

„U Open Data Hub-u smo okupili grupu eksperata koji će kontinuirano pružati podršku svima koji žele da rade sa otvorenim podacima. Sama platforma Open Data Hub namenjena je za informisanje, edukaciju i umrežavanje svih talentovanih pojedinaca i predstavlja sledeći korak ka pametnom korišćenju podataka za donošenje kvalitetnih javnih politika, razvoj privrede i sveukupni napredak društva. Rekonstrukcijom zgrade Ložionica, ovaj hab dobiće i svoj matični prostor kako bismo sve talente i mlade inovatore okupili pod jednim krovom.”, izjavio je direktor Kancelarije za IT i eUpravu, dr Mihailo Jovanović.

Platforma Open Data Hub , dostupna na adresi www.hub.data.gov.rs omogućava korisnicima da na jednom mestu pronađu edukativne materijale o načinima korišćenja i objavljivanja otvorenih podataka, da se informišu o dostupnim izvorima finansiranja za inicijative koje koriste otvorene podatke, kao i da se prijave za radionice i obuke, bez obzira na trenutni nivo znanja o ovoj oblasti.

„Ponosna sam što smo bili uz Kancelariju od prvog dana i što smo podržali njihove napore i uspehe, kao npr. pomoć Kancelariji kroz projekat Digitalne transformacije vredan 2 miliona evra, razvoj servisa eBeba, registraciju imovine na jednom mestu, razvoj 100 elektronskih usluga za privredu. U otvorene podatke smo krenuli od nule, a danas imamo više od 1200 setova podataka. Time smo omogućili građanima da imaju bolji uvid u rad organa javne uprave, ali smo im olakšali i obavljanje svakodnevnih aktivnosti i poslova. Otvoreni podaci imaju i svoju ekonomsku vrednost. Procenjuje se da je vrednost britanske industrije otvorenih podataka, u kojoj rade hiljade ljudi, 88 milijardi evra,“ izjavila je britanska ambasadorka, Nj.E. Šan Maklaud.

„Kako bi čitavo društvo moglo da iskoristi mogućnosti koje pružaju otvoreni podaci važno je da informacije o njihovoj upotrebi budu jednako dostupne svima. Uz podršku Vlade Ujedinjenog Kraljevstva, UNDP pomaže izgradnju ekosistema otvorenih podataka u Srbiji, kako bi  omogućio poboljšanje kvaliteta javnih usluga i doprineo ekonomskom rastu zemlje. Verujemo da će Open Data Hub doprineti razvoju novih korisnih servisa i inicijativa baziranih na otvorenim podacima koje će poboljšati svakodnevni život građana. – objasnila je Jelena Ružičić, rukovodilac sektora za kompetetivnu digitalnu upravu u Programu Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji.

Procene na nivou EU govore da će do 2025. godine tržište otvorenih podataka imati vrednost  između 200 i 334 milijarde evra i da će generisati između 1 i 2 miliona novih radnih mesta. Iste procene govore da su do sada građani EU uštedeli 27 miliona sati u javnom prevozu zahvaljujući otvorenim podacima koji omogućavaju brojne aplikacije i na taj način građanima omogućavaju lakše i brže kretanje po gradu.

Open Data Hub je pokrenut u okviru projekta „Otvoreni podaci za održivi razvoj“, koji sprovodi Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u partnerstvu sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu (ITE), a uz podršku Vlade Ujedinjenog Kraljevstva.

t anim id est laborum.

O nama

PIB: 112600173

Matični broj: 21704245

Šifra delatnosti: 6311

PAK: 552615

Žiro račun: 155-75404-02

 

Kontakt

Korisni linkovi

Pišite nam

Please fill the required field.
Please fill the required field.
Please fill the required field.